Despre laptisorul de matca

Hello ladies!

Since this post is such a long one, I will do a separate post for the english version.

RO: Dupa cum v-am spus acum ceva zile, am primit de la Complex Apicol "Veceslav Harnaj" (ufff....ce denumire lunga, sa stiti ca de-acum o sa-i zic Apicola, dupa cum ii stiu eu de mica - asa era scris deasupra magazinului lor :D) cateva produse continand laptisor de matca. Asa ca m-am hotarat sa studiez mai bine problema si sa vad cu ce se lauda acest laptisor de matca, si apoi sa va impartasesc si voua.

Normal ca cei de la Apicola nu mi-au trimis acele produse fara macar un prospect (de fapt am unul pt fiecare produs) in care erau enumerate beneficiile acestei substante dar cum mi-am propus ca de acum incolo sa "sap" mai mult pentru informatii, si apoi sa vi le prezint si voua.

Daaaar...in primul si-n primul rand...ce este laptisorul de matca? Laptisorul de matca este o substanta secretata in glandele hipo-faringiene ale albinelor tinere, si folosita pentru a hrani larvele in primele 3 zile de viata ale lor si hrana exclusiva pentru matca, sau regina. Datorita nutrientilor continuti de aceasta substanta, regina ajunge sa traiasca pana la 5-6 ani, fata de 4-6 saptamani, cat traieste o albina normala, timp in care nu face nimic altceva decat sa asigure perpetuarea speciei, depunand aproape 2000 de oua pe zi (de cateva ori masa proprie). Acest lucru i-a determinat pe oamenii de stiinta sa efectueze numeroase cercetari si sa studieze aprofundat beneficiile aduse de laptisorul de matca iar concluziile au fost urmatoarele:
-> este un puternic afrodiziac (prelungeÅŸte ÅŸi menÅ£ine tonusul organelor genitale, este un excelent remediu în caz de sterilitate, impotenţă sau frigiditate);
-> are efect reglator hormonal (este indicat în perturbări ale funcţiei glandelor endocrine, ajută la restabilirea echilibrului hormonal după renunţarea la anticoncepţionale);
-> conÅ£ine tot complexul vitaminic B denumite “vitaminele fericirii” având un efect benefic asupra psihicului uman;
-> are efect antidepresiv (este foarte util celor care suferă de depresie uÅŸoară);
-> are efect antiviral, antibiotic ÅŸi antiinflamator (este foarte util în boli infecÅ£ioase de diverse tipuri);
-> are efect antianemic (este foarte util în unele tipuri de anemii);
-> foarte util în cazuri de ateroscleroză, boli de piele, debilitate sexuală;
-> Ã®ncetineÅŸte procesele de îmbătrânire, senilitatea, îmbunătăţeÅŸte memoria;
-> protejează de îmbolnăvirile cu fungi (micoze);
-> reduce nervozitatea, starea de tensiune psihică;
-> are rol pozitiv asupra creÅŸterii organismului;
-> accelerează vindecarea rănilor ÅŸi a oaselor lezate;
-> are efect antiinflamator ÅŸi astfel accelerează vindecarea în cazul inflamaÅ£iilor articulare de origine reumatică;
-> Ã®n ceea ce priveÅŸte acÅ£iunea anti-tumorală a lăptiÅŸorului de matcă, cercetări recente arată că lăptiÅŸorul are efecte de stopare ÅŸi prevenire a tumorilor maligne.
-> conform unor studii recente efectuate in Japonia, ajuta la regenerarea celulelor nervoase

Lăptişorul de matcă conţine:
-> 12-15% zahăr, 5-6 % lipide, 12-13% proteine, care sunt alcătuite din 17-20 de aminoacizi;
-> aminoacizii esenÅ£iali indispensabili organismului, printre care ÅŸi triptofanul, care asigură un somn liniÅŸtit;
-> substanţă gelatinoasă în care se formează colagenul, proteină prezentă în Å£esuturile conjunctive – în piele, cartilaj, oase, dinÅ£i, muÅŸchi, organe. Colagenul poate fi numit ÅŸi paznic al tinereÅ£ii îndelungate ÅŸi al pielii catifelate, cu aspect tineresc;
-> vitaminele A, C, E - vitamine cu efect antioxidant. Fortifică sistemul imunitar, anihilează radicalii liberi ÅŸi facilitează sinteza vitaminei D, care este importantă pentru absorbÅ£ia calciului;
-> vitaminele B1, B2, B6 ÅŸi B12 care fac parte din grupa complexului de vitamine B - importante pentru formarea sângelui, sinteza DNA-RNA ÅŸi pentru procesele metabolice ale organismului;
-> acid pantotenic, ale cărui efecte antistres sunt bine-cunoscute;
-> dintre minerale conÅ£ine calciu, fier, cupru, fosfor, potasiu, siliciu ÅŸi sulf;
-> acizi nucleici, DNA ÅŸi RNA; 9 hormoni importanÅ£i; câteva enzime;
-> este cea mai bogată sursă naturală de acetilcolină, hormon tisular cu rol important în transmiterea impulsurilor nervoase(de exemplu, s-a constatat că la bolnavii de Parkinson sau la suferinzii de boala Alzheimer nivelul acetilcolinei din creier este foarte scăzut). ConÅ£ine din abundenţă gamma-globulină, cu efect benefic binecunoscut în lupta împotriva infecÅ£iilor.

Si daca doriti sa stiti si mai multe despre laptisorul de matca, am descoperit un articol care prezinta amanuntit efectele substantei asupra organismului: http://www.proapicultura.ro/apiterapie/laptisorul_de_matca.html

N-am terminat :D Acum vreau sa va zic despre produsele primite si anume despre laptisorul de matca omogenizat in miere de salcam si despre cel liofilizat. Intai despre cel omogenizat in miere, pentru ca pe acesta am apucat sa-l testez. Bine...de fapt nu se poate zice testat, mai degraba degustat pentru ca e o bunatate, i-a placut pana si prietenului meu, iar el nu este un fan al mierii :D

Cei de la Apicola au fost foarte draguti si mi-au trimis si un prospect (asa cum am mai scris) in care scrie ca acest produs se administreaza sublingual, de 3 ori pe zi cate o lingurita (nu folositi lingurite de metal!!!), inainte de mesele principale. Se asteapta sa se dizolve complet in gura si abia apoi inghititi. Daca simtiti ca este complicat asa, am citit pe net ca se poate lua direct dizolvat in putina apa. Zis si facut, dar acum nu as putea sa va zic daca ma simt diferit sau nu. In general, nu simt daca vitaminele pe care le iau imi dau mai multa energie sau nu, dar pe termen lung banuiesc ca voi observa rezultatele generale.

Cat despre laptisorul de matca liofilizat, inca nu am apucat sa-l incerc in principiu din comoditate dar va voi povesti despre modul de administrare. Doza zilnica recomandata este de 0,2 g in cazul laptisorului liofilizat, adica o fiola pe zi, dimineata, inainte de masa. Pentru copii doza este de 0,1 g.

Se iau o fiola de laptisor liofilizat si una de solvent iar dupa deschiderea lor, se va lua solventul cu ajutorul pipetei (sau a unei seringi daca va este mai la usor) si se va introduce in fiola cu laptisor. Se agita pana la dizolvarea completa, apoi se administreaza sublingual si din nou se asteapta pana se dizolva complet pentru a fi inghitit. Este recomandat ca dupa ce s-au luat 2 g de laptisor liofilizat (10 fiole de laptisor+10 fiole solvent, 10 zile) sa se faca o pauza de 7-10 zile. Doza pentru un tratament anual pentru un adult este de 10-12 g iar pentru copii 5-6g

Un alt mod de administrate este cel extern, recomandat tenurilor ridate in special. In acest caz, amestecul rezultat se va aplica  pe zonele ridate si se va masa zona respectiva.

Iar pe final, va mai las un link, daca va intereseaza masti de fata cu laptisor de matca: http://www.remediu.ro/articole/articol/124/masti-cosmetice-pentru-ten-cu-laptisor-de-matca-pur# Gasiti aici cate o masca pentru fiecare tip de ten.

Contraindicatii: produsele sunt interzise persoanelor cu cu alergie la produsele apicole, miere, laptisor de matca, venin de albine, celor care sufera de astm

Sper ca v-a fost folositor acest articol si ca nu v-am plictisit prea mult :D Ce ziceti, sunteti tentate sa incercati laptisorul de matca?

PS: Nu stiu daca ati observat, dar a aparut o noua casuta in sidebar (si nu vorbesc de cea de la Sigma :P dar am sa va zic si despre asta in viitor). Am intrat si eu in rand cu lumea si mi-a facut si pagina de Facebook :D Mai am de lucrat la ea pe ici pe colo, dar de acum puteti sa-mi dati Like pe FB ;;)

Surse info: Eco Life, Complex Apicol "Veceslav Harnaj"

 BI-LAL-KAIFA

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

1 comment:

  1. Sunt si eu fun produse apicole :) Obisnuiesc sa cumpar des miere de albine (poliflora sau salcam).
    Laptisor de matca nu am mai folosit de cativa ani, dar stiu ca este supliment alimentar benefic pentru sanatate. :)

    ReplyDelete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram