Un produs ieftin si util pentru iritatii

RO: Saptamana trecuta pe vremea asta reusisem sa ma irit atat de rau pe ten, incat obrajii si pleoapele luau foc la orice produs aplicat pe ten si partea cea mai proasta este ca nu stiu exact cum am reusit aceasta "performanta". In trecut macar stiam ce am gresit iar inainte de intamplarea asta am comis-o cu retinolul insa banuiesc produsul vinovat dar mi s-ar parea atat de trist daca chiar el a fost de vina.

Nu stiu daca ati patit vreodata sa va usture pleoapele insa nu este o senzatie deloc placuta iar obrajii deja se descuamau, nu mai erau doar roseata insa stiam eu de la Sanziene si Matraguna un pont pentru tenul iritat si chiar aveam in casa produsul respectiv. Este vorba despre banala vaselina cosmetica.


Cu ce ajuta vaselina cosmetica?

Vaselina cosmetica, petrolatum sau uleiul mineral, cum vreti sa-i spuneti, este un emolient si un anti-iritant care ajuta la refacerea barierei de protectie a pielii. Pielea are un strat de protectie, o bariera care o protejeaza de efectele nocive ale mediului inconjurator (inclusiv produsele cu care vine in contact tenul) iar atunci cand aceasta este afectata apare si iritatia. 

Este considerata unul dintre cele mai sigure, hidratante si neiritante ingrediente disponibile pentru ca formeaza o pelicula de protectie la suprafata pielii, opreste deshidratarea pielii si astfel permite pielii sa-si revina. De aceea este si folosita mult in spitale pe arsuri sau dupa tratamente laser, tocmai pentru ca ajuta la refacerea epidermei. 


Cum am folosit vaselina cosmetica

Simplu: am renuntat la absolut toate cremele si tratamentele iar pe tenul curat, inclusiv in jurul ochilor (pentru ca acolo era cel mai rau) am aplicat un strat subtire de vaselina si am stat asa. Am mai repetat asta seara si nu am folosit nimic altceva pentru ca oricum, orice as fi aplicat ma ustura tenul. 

Dimineata cand m-am trezit, tenul nu mai era iritat si revenise la normal. Am putut sa aplic o crema de fata dar cred ca am stat fara machiaj toata ziua iar a doua zi m-am si machiat linistita insa am amanat introducerea oricarui tratament pentru inca o zi. 

Mie chiar nu mi-a venit sa cred cand mi-am vazut tenul in acea dimineata si am fost atat de incantata incat am zis ca trebuie neaparat sa va impartasesc si voua acest truc, mai ales ca nu este nimic complicat, ba chiar e un produs banal si ieftin.

Julie

Skincare addict ♥ Lipstick lover ♥ Nail polish hoarder
Email me: sihayasworld(at)gmail(dot)com

7 comments:

  1. :))) sotul meu a cumparat vaselina de la DM si o foloseste la balamale, pentru ca cea cumparata de la magazinele cu feronerie e inchisa la culoare si-l enerveaza ca se murdareste de la ea :P Daca-i spun sa o aplice si pe barba iritata de la barbierit, oare o sa creada ca fac misto de el?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depinde, dar dupa cum stiu eu ca reactioneaza barbatii la chestiile astea de ingrijire a tenului, e foarte probabil sa rada. :))

      Delete
  2. Pe mine produsul asta m-a salvat in aceasta iarna. Aveam buzele crapate pana la sange non stop si cred ca m-am dat cu vreo 7 tipuri de balsamuri de buze, care mai de care, nimic nu a functionat. Pana cand am inceput sa ma ung in fiecare seara cu un strat gros de vaselina si in cca 3-4 zile era totul in grafic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca am s-o folosesc si eu pe buze pentru ca sunt destul de iscat si crapate in ultima vreme.

      Delete
  3. eu tocmai mi-am comandat si ulei mineral de uz cosmetic, sa imi fac eu o crema de urgente precum a ta! ca eu cam testez produse si ingrediente, si cine stie cum ma mai irit! ma bucur ca te-a ajutat saracuta vaselina! Stii, simt ca recomandand-o am dat din casa sfaturile bunicii! nu mai stiu unde citeam ca in Rusia, vezi Siberia, asa ceva este des folosit de cei care trebuie sa iasa pe gerurile alea cumplite din casa.

    p.s. se vede treaba ca e ceva in aer, nu se poate ca si tu si eu sa ne fi iritat asa, la cateva zle distanta :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Imi imaginez ca le este foarte utila rusilor in Siberia si nu vreau sa-mi imaginez cum e sa iesi zi de zi in frigurile alea.

      Orice ar fi in aer, sa se duca! :)) Pup :*

      Delete
  4. Multumesc ca mi-ai adus aminte de ea. O sa dau o fuga in DM sa mi-o cumpar si eu. Tenul meu se descuameaza usor si nu reusesc sa-i dau de cap cu nici un hidratant ( am aplicat si lasat peste noapte chiar si masca Skin Recovery de la PC si nimic :( Uleiul de fata mi l-am uitat in Londra si nu as vrea sa investesc in altul momentan.
    Sper sa ma ajute, pentru ca orice aplic pe ten arata urat din cauza zonelor descuamate.

    ReplyDelete

Feel free to tell me your thoughts on the subject here. Did you like it? Did you hate it? I love feedback! :*

Instagram